
Middels deze nieuwsbrief brengen wij u graag op de hoogte van ontwikkelingen en belangrijke zaken in de huisartsenpraktijk. Indien u
de nieuwsbrief niet wenst te ontvangen, kunt u zich eenvoudig afmelden middels de knop onderaan deze brief.
Vertrek Robin Bokelaar, komst Dionne Frijns
Helaas heeft dokter Bokelaar besloten ons na korte tijd alweer te verlaten. We hebben inmiddels een fijne nieuwe collega aangetrokken die ons team per half augustus komt versterken, dokter Dionne Frijns. Zij zal aanwezig zijn op dinsdag, woensdag en vrijdag. Hieronder stelt zij zich aan u voor;

Mijn naam is Dionne Frijns, ik ben 38 jaar en woon in Bilthoven, samen met mijn man en onze drie kinderen van 4, 6 en 8 jaar. Tijdens de coschappen van mijn geneeskundestudie in Maastricht maakte ik kennis met het prachtige huisartsen vak. De diversiteit sprak mij enorm aan; het contact met patiënten van alle leeftijden, met uiteenlopende klachten, ziektes of vragen. Daarnaast ervaarde ik hoe waardevol het persoonlijke en langdurige contact binnen de huisartsenpraktijk is. Sindsdien wist ik dat ik huisarts wilde worden.
Na mijn studie geneeskunde heb ik werkervaring opgedaan binnen de cardiologie, geriatrie (ouderengeneeskunde) en psychiatrie. Tijdens mijn huisartsopleiding volgde ik stages op de spoedeisende hulp en de kinderafdeling. Deze brede achtergrond komt mij in mijn werk als huisarts dagelijks goed van pas.
Sinds 2017 werk ik met veel plezier als huisarts. Wat ik belangrijk vind in mijn werk is goed luisteren, meedenken en samen met u zoeken naar wat nodig is om uw situatie te verbeteren of uw vragen te beantwoorden.
Ik kijk erg uit naar deze nieuwe stap. Vanaf augustus ben ik op dinsdag, woensdag en vrijdag aanwezig in de praktijk. Ik zie ernaar uit om u te ontmoeten.
Aanwezigheid van huisartsen
Met het vertrek van dokter Bokelaar en de zomervakantie in aantocht is het een uitdaging om genoeg beschikbare huisartsen aanwezig te hebben, maar het is gelukt!
De komende tijd zullen er wel wat wisselende gezichten zijn, wij hopen echter op uw begrip in deze situatie en willen u vragen met klachten niet te wachten tot er ruimte is bij dokter van Baarda of dokter Schrauwers, maar gebruik te maken van de aanwezigheid van de huisarts op dat moment.
Gordelroosvaccinatie
Op dit moment is er veel vraag naar de vaccinatie tegen gordelroos, in het nieuws is hier aandacht aan besteedt en wij zien een toename van patiënten die graag gevaccineerd willen worden. Het is inmiddels duidelijk geworden dat de vaccinatie tegen gordelroos opgenomen gaat worden in het Rijksvaccinatie Programma, echter weten we nog niet wanneer dit zover is.
Mocht u ervoor kiezen om zich, buiten het programma om, te laten vaccineren, let dan op de volgende zaken:
- de kosten voor 2 prikken bij de apotheek zijn +/- €380, deze kosten worden niet door de zorgverzekering gedekt.
- de kosten om de prikken te laten zetten bij de assistente zijn €17,96, omdat het niet om medische zorg gaat, kunnen wij deze kosten niet declareren bij de zorgverzekeraar. Hiervoor ontvangt u een nota.
- u heeft 2 prikken nodig om de volledige bescherming te krijgen, de tweede prik wordt ingepland na 2-6 maanden.
- de beschermingsduur is in ieder geval 4 jaar, maar is waarschijnlijk langer, hier is nog niet voldoende onderzoek naar gedaan.
Voor meer informatie over gordelroos en de vaccinatie klik hier. Mocht u nog vragen hebben, stuur ons gerust een bericht via de chatfunctie van het patiëntenportaal!
Balie gesloten
De balie is permanent gesloten. De assistentes zijn te druk met het afhandelen van digitale/telefonische vragen om de balie open te houden. Ook voor korte vragen of het maken van een afspraak, verzoeken wij u via de digitale weg contact op te nemen, indien dit niet lukt zijn wij uiteraard ook telefonisch bereikbaar.
Urine voor controle op bijvoorbeeld blaasontsteking mag u in het luikje plaatsen, voorzien van uw naam en de vragenlijst die voor u klaarligt. Potjes zijn verkrijgbaar via de drogist of apotheek.
Indien u een afspraak heeft hoeft u zich niet te melden, u wordt vanzelf uit de wachtkamer geroepen.
Alleen voor het ophalen van onderzoekspotjes of formulieren maken wij een uitzondering, wij spreken graag een tijdsblok met u af waarin u het betreffende kunt komen ophalen.
Herhaalmedicatie
Voor de meeste chronische medicatie geldt dat er een jaarlijks recept naar de apotheek verstuurd wordt, waarmee u elke 3 maanden een nieuwe hoeveelheid kunt ophalen. Kijkt u dus goed op het etiket op het doosje van uw medicatie om te zien hoeveel herhalingen er nog klaarliggen bij de apotheek. U hoeft hiervoor niet eerst contact met ons op te nemen. Wendt u zich direct tot de apotheek.
Mocht u medicatie aangevraagd hebben via het patiëntenportaal en een afwijzing hebben ontvangen, dan betekend dat dat er nog een herhaling klaarligt bij de apotheek, u kunt de apotheek vragen om de medicatie klaar te leggen.
Uitslagen
Bent u voor bloedonderzoek of bijvoorbeeld een echo of röntgenfoto in het ziekenhuis geweest? U kunt de volgende werkdag inloggen in het patiëntenportaal om te zien wat de uitslag is. De huisarts schrijft in uw dossier wat haar bevindingen zijn. Heeft u hierna nog vragen, stel ons dan gerust een chatbericht.
Nog geen toegang tot het patiëntenportaal? Klik hier om een account aan te maken.

Namens het gehele team van huisartsenpraktijk de Appel alvast een hele fijne zomer gewenst!