Nieuwsbrief huisartsenpraktijk de Appel

Welkom!
Voor u ligt de eerste nieuwsbrief van uw huisartsenpraktijk.
Door met enige regelmaat een nieuwsbrief te versturen
willen we u op de hoogte houden van de ontwikkelingen in onze
praktijk. Indien u deze nieuwsbrief niet wenst te ontvangen dan kunt u zich eenvoudig afmelden door op de knop onderaan de brief te klikken.
Bereikbaarheid praktijk
Ook bij ons is de toenemende druk op de zorg voelbaar. Daarom willen we u graag nog eens attenderen op de opbel- en openingstijden.
We zijn van maandag tot vrijdag telefonisch bereikbaar van 08.00 tot 14.00.
Na 14.00 zijn we alleen voor spoedeisende zaken bereikbaar.
De balie is geopend van 11.00 tot 17.00.
Urinepotjes kunt u samen met een ingevuld formulier inleveren in het luikje náást de balie.
Om de zorg voor iedereen beschikbaar te houden zou u ons enorm helpen door u zoveel mogelijk aan deze tijden te houden.
Patiëntenportaal
Op dit moment wordt, zoals bij velen, ook de huisartsenzorg onderworpen aan de digitalisering van zorg. We willen u dan ook nog eens wijzen op ons patiëntenportaal.
Hier kunt u een account aanmaken om veel zaken digitaal te regelen. Denk aan het inzien van uw dossier, een e-consult met uw huisarts, online afspraken maken en het aanvragen van herhaalmedicatie. Mocht u hulp nodig hebben, dan kunt u terecht bij onderstaande Helpdesk Digitale Zorg.
Bewegingsapparaat spreekuur
Elke woensdagmiddag houden afwisselend Ruud Wempe, fysiotherapeut bij Fysiotherapie Kerkelanden en Wouter de Ruijter, chiropractor bij Chiropractie Hilversum een spreekuur, speciaal bedoeld voor klachten van het bewegingsapparaat. Denk aan schouder-, heup- of rugklachten. Zij zullen samen met u de klacht bekijken en u op weg helpen naar herstel.
Mocht u voor dit spreekuur een afspraak willen maken dan kunt u contact opnemen met de assistente.

Helpdesk Digitale Zorg
We leven in een tijd waarin de zorg volop in ontwikkeling is. Een gewoon consult of kort overleg zal vaker op afstand gebeuren, bijvoorbeeld door te bellen of videobellen met uw behandelaar. De Helpdesk Digitale Zorg is er voor alle vragen die niet medisch inhoudelijk zijn, maar wel ondersteunen bij digitaal contact met uw zorgverlener. U kunt hierbij denken aan vragen omtrent beeldbellen, online fysiotherapie of het inloggen bij het patiëntenportaal. Heeft u hulp nodig bij digitale zaken omtrent gezondheidszorg? Neem een kijkje op de website van Helpdesk Digitale Zorg.
Praktijkondersteuning
De praktijkondersteuner huisartsenzorg (POH) is speciaal opgeleid voor het begeleiden van patienten met chronische ziekten. Bij ons is dit Sharmila. Zij houdt eigen spreekuren en doet de reguliere controles voor diabetes mellitus, hoge bloeddruk, astma/COPD-patiënten en begeleidt in stoppen met roken. Daarnaast maakt zij een risicoanalyse voor hart- en vaatziekten, adviseert zij over een gezonde levensstijl. Ook houdt zij zich bezig met de zorg rondom onze kwetsbare ouderen. Op dit moment leidt zij een nieuwe collega op, Esther. De werkdagen van de praktijkondersteuner zijn maandag en dinsdag.
Ook hebben wij een POH GGZ, Annemiek van Denderen. Zij ondersteunt de huisartsen bij de begeleiding en behandeling van patiënten met psychische, psychosociale of psychosomatische problematiek. Dit valt onder de basisverzekering. Annemiek werkt op vrijdagen.
Alle werkzaamheden van de POH-ers gebeuren in overleg met en onder verantwoordelijkheid van uw huisarts. Een afspraak kunt u maken via de assistente.
Griepklachten
Op dit moment zijn er veel mensen met griep of griepachtige klachten. Helaas bestaat er nog steeds geen medicijn om griep te behandelen. Bent u ziek? Kijk dan eens op thuisarts.nl voor betrouwbare tips en adviezen.