Actueel

Nieuwsbrief huisartsenpraktijk de Appel

appel

Welkom!

Voor u ligt de eerste nieuwsbrief van uw huisartsenpraktijk.
Door met enige regelmaat een nieuwsbrief te versturen
willen we u op de hoogte houden van de ontwikkelingen in onze
praktijk. Indien u deze nieuwsbrief niet wenst te ontvangen dan kunt u zich eenvoudig afmelden door op de knop onderaan de brief te klikken.
 


Bereikbaarheid praktijk

Ook bij ons is de toenemende druk op de zorg voelbaar. Daarom willen we u graag nog eens attenderen op de opbel- en openingstijden.
We zijn van maandag tot vrijdag telefonisch bereikbaar van 08.00 tot 14.00.
Na 14.00 zijn we alleen voor spoedeisende zaken bereikbaar.
De balie is geopend van 11.00 tot 17.00.
Urinepotjes kunt u samen met een ingevuld formulier inleveren in het luikje náást de balie.
Om de zorg voor iedereen beschikbaar te houden zou u ons enorm helpen door u zoveel mogelijk aan deze tijden te houden.


Patiëntenportaal

Op dit moment wordt, zoals bij velen, ook de huisartsenzorg onderworpen aan de digitalisering van zorg. We willen u dan ook nog eens wijzen op ons patiëntenportaal.
Hier kunt u een account aanmaken om veel zaken digitaal te regelen. Denk aan het inzien van uw dossier, een e-consult met uw huisarts, online afspraken maken en het aanvragen van herhaalmedicatie. Mocht u hulp nodig hebben, dan kunt u terecht bij onderstaande Helpdesk Digitale Zorg.


Bewegingsapparaat spreekuur

Elke woensdagmiddag houden afwisselend Ruud Wempe, fysiotherapeut bij Fysiotherapie Kerkelanden en Wouter de Ruijter, chiropractor bij Chiropractie Hilversum een spreekuur, speciaal bedoeld voor klachten van het bewegingsapparaat. Denk aan schouder-, heup- of rugklachten. Zij zullen samen met u de klacht bekijken en u op weg helpen naar herstel.
Mocht u voor dit spreekuur een afspraak willen maken dan kunt u contact opnemen met de assistente.
 


helpdesk

Helpdesk Digitale Zorg

We leven in een tijd waarin de zorg volop in ontwikkeling is. Een gewoon consult of kort overleg zal vaker op afstand gebeuren, bijvoorbeeld door te bellen of videobellen met uw behandelaar. De Helpdesk Digitale Zorg is er voor alle vragen die niet medisch inhoudelijk zijn, maar wel ondersteunen bij digitaal contact met uw zorgverlener. U kunt hierbij denken aan vragen omtrent beeldbellen, online fysiotherapie of het inloggen bij het patiëntenportaal. Heeft u hulp nodig bij digitale zaken omtrent gezondheidszorg? Neem een kijkje op de website van Helpdesk Digitale Zorg.
 


Praktijkondersteuning

De praktijkondersteuner huisartsenzorg (POH) is speciaal opgeleid voor het begeleiden van patienten met chronische ziekten. Bij ons is dit Sharmila. Zij houdt eigen spreekuren en doet de reguliere controles voor diabetes mellitus, hoge bloeddruk, astma/COPD-patiënten en begeleidt in stoppen met roken. Daarnaast maakt zij een risicoanalyse voor hart- en vaatziekten, adviseert zij over een gezonde levensstijl. Ook houdt zij zich bezig met de zorg rondom onze kwetsbare ouderen. Op dit moment leidt zij een nieuwe collega op, Esther. De werkdagen van de praktijkondersteuner zijn maandag en dinsdag.

Ook hebben wij een POH GGZ, Annemiek van Denderen. Zij ondersteunt de huisartsen bij de begeleiding en behandeling van patiënten met psychische, psychosociale of psychosomatische problematiek. Dit valt onder de basisverzekering. Annemiek werkt op vrijdagen. 

Alle werkzaamheden van de POH-ers gebeuren in overleg met en onder verantwoordelijkheid van uw huisarts. Een afspraak kunt u maken via de assistente.

 


Griepklachten

Op dit moment zijn er veel mensen met griep of griepachtige klachten. Helaas bestaat er nog steeds geen medicijn om griep te behandelen. Bent u ziek? Kijk dan eens op thuisarts.nl voor betrouwbare tips en adviezen.
 

 

Praktijkondersteuner

Wij hebben ons team uitgebreid met een nieuwe praktijkondersteuner somatiek, Sharmila van Hugten. Zij zal tevens een collega opleiden, Esther Kroon. Wij zijn blij deze nieuwe krachten aan ons team te kunnen toevoegen!

Uw zorg online regelen

Beste patiënt,

Sinds enige tijd maken wij gebruik van een online patiëntenportaal, hierin kunt u veel zorg zelf regelen.

Uw medische gegevens thuis bekijken, hoe doet u dat?

Bent u bij de huisarts geweest? Uw huisarts zet uw medische gegevens in de computer in uw medische dossier.

Bijvoorbeeld:

  • Het advies van de huisarts

  • Uitslagen van onderzoek

  • De lijst met uw medicijnen

Ook kunt u in uw online omgeving een e-consult aanvragen, een afspraak met de huisarts inplannen of herhaalmedicatie aanvragen.

U kunt uw medische gegevens online lezen op uw eigen telefoon of computer. Dat kan nadat u veilig bent ingelogt. U heeft dan meer informatie om samen met ons te praten over uw gezondheid en om een keuze te maken over uw (eventuele) behandeling.

Wilt u de gegevens over uw gezondheid bekijken op internet? U kunt inloggen via het patiëntenportaal.

Met vriendelijke groet,

Team Huisartsenpraktijk de Appel

 

Verbale agressie in de praktijk

Onze praktijk wil een plek zijn waar medewerkers en patiënten zich prettig voelen. Daarom wordt er van de medewerkers en patiënten gevraagd om respectvol met elkaar om te gaan. Helaas merken wij dat onze assistentes steeds meer te maken krijgen met agressie en onbegrip. Veelal betreft dit vragen over de COVID pandemie. Wij voelen ons genoodzaakt hier een bericht aan te wijden. Hierdoor ontstaan discussies aan de telefoon met als gevolg lange wachttijden. Zij doen hun uiterste best de patient te helpen en werken volgens de regels. Graag uw begrip hiervoor.

Ingrid van Baarda en Claire Schrauwers